Miele Experience Center Brno otvára nové priestory na Vlněne: spojenie tradície, moderného životného štýlu a udržateľného dizajnu
Brno, 13. novembra 2025
Nemecká prémiová značka domácich spotrebičov Miele slávnostne otvorila svoje nové Miele Experience Center s rozlohou 250 m² v brnenskom areáli Vlněna. Tento priestor predstavuje najnovší dizajnový koncept značky, ponúka kompletný prehľad všetkých produktových kategórií Miele a zároveň sa stáva miestom exkluzívnych prezentácií, kulinárskych workshopov a ďalších zážitkových podujatí, počas ktorých si zákazníci môžu vyskúšať spotrebiče v praxi.
Brno víta novú kapitolu značky Miele
Spoločnosť Miele, založená v roku 1899, zostáva aj naďalej rodinným podnikom rodín Miele a Zinkann a neprestáva určovať svetové štandardy kvality a dizajnu. Značka vstúpila na český trh v roku 1991, v roku 2006 otvorila svoju vlajkovú predajňu v Prahe a v roku 2010 na ňu nadviazalo otvorenie pobočky v Brne.
Miele, najuznávanejší svetový výrobca prémiových domácich spotrebičov, s hrdosťou oznamuje znovuotvorenie brnenskej pobočky v novej lokalite, s kompletne prepracovaným exteriérom aj interiérom.
Tento krok predstavuje ďalšiu významnú kapitolu vo viac než 125-ročnej histórii značky, ktorá je symbolom dokonalosti, inovácií a výnimočnej zákazníckej skúsenosti.
Dizajn s udržateľnosťou v srdci
Nové Miele Experience Center v Brne predstavuje úplne nový prístup k retailovému dizajnu. Koncept, ktorý Miele vyvinulo interne, prepája prémiovú zákaznícku skúsenosť s dlhodobou udržateľnosťou a efektívnym využitím materiálov. Interiér využíva modulárny systém, vďaka ktorému možno panely a prezentačné prvky jednoducho obmieňať alebo prestavovať bez nutnosti kompletnej rekonštrukcie. Tým sa výrazne predlžuje životnosť priestoru a minimalizuje materiálový odpad. Miele stavia výlučne na odolných a zodpovedne získavaných materiáloch a LED osvetleniach, ktoré znižujú spotrebu energie až o 64 %. Vďaka tomu dosahuje výstavba každého nového Experience Center až 40 % zníženie emisií CO₂.
„Nové Miele Experience Center v Brne predstavuje ďalší krok v našom úsilí neustále zlepšovať spôsob, akým sa spájame so zákazníkmi. Naším cieľom je vytvárať priestory, ktoré prepájajú technologické inovácie, dlhodobú udržateľnosť a autentický pocit domova – hodnoty, ktoré definujú značku Miele už od jej vzniku. V každom projekte hľadáme spôsoby, ako minimalizovať dopad na životné prostredie bez toho, aby sme poľavili v kvalite či dizajne. Táto filozofia dokonale vystihuje naše motto Immer Besser – Vždy lepší,“ uvádza Dr. Markus Miele, výkonný riaditeľ a spolumajiteľ spoločnosti.
Vlněna: Od textilnej továrne k modernému mestskému areálu – nová kapitola s Miele
Komplex Vlněna je jedným z najvýraznejších príkladov transformácie Brna. Pôvodne ho v roku 1828 založil Johann Bochner ako pradiareň vlny, dnes ho spoločnosť CTP pretvorila na živý a udržateľný mestský areál, ktorý prepája pracovné prostredie, služby, kultúru aj komunitný život. Architektonický koncept vytvorili Václav Hlaváček (Studio acht) a Ben Hoek, krajinné riešenie pochádza od holandského architekta Lodewijka Baljona.
Toto dynamické a progresívne prostredie bolo prirodzenou voľbou pre nové Miele Experience Center. Moderný štýl, dôraz na udržateľnosť a inšpiratívna atmosféra dokonale zodpovedajú hodnotám a vízii značky Miele. Rozhodnutie otvoriť tu nové centrum bolo vedené snahou stať sa súčasťou lokality, ktorá odráža inovácie, kvalitu a zodpovednosť voči budúcnosti. Otvorenie Miele Experience Center predstavuje viac než len nové miesto – je to symbol spojenia tradície a pokroku. Dlhoročná rodinná tradícia Miele, založená na dokonalosti a inováciách, nachádza teraz domov v prostredí, ktoré stelesňuje premenu Brna na moderné a udržateľné mesto.
„Vlněna je jedným z našich najprogresívnejších projektov, ktorý sa profiluje ako živý mestský ekosystém. Firmám a značkám ponúka prostredie kombinujúce špičkové kancelárie so širokou škálou služieb – od zdravotníckych zariadení cez gastronómiu až po budúce wellness a ubytovanie. Prítomnosť Miele Experience Center potvrdzuje, že Vlněna je atraktívnou lokalitou pre prémiové značky, ktoré hľadajú moderný a udržateľný priestor s komunitným životom. Sme nadšení, že si Miele zvolilo práve Vlněnu pre svoj nový zážitkový koncept,“ hovorí Tomáš Strýček, Senior Business Developer spoločnosti CTP Czech.
Miele a Vlněna zdieľajú presvedčenie, že budúcnosť vzniká na pevných základoch, premyslenom dizajne a vášni pre neustále zlepšovanie.
„Pre nové Miele Experience Center sme si vybrali Vlněnu, pretože odráža rovnaké hodnoty, ktoré definujú našu značku – inováciu, kvalitu a víziu budúcnosti. Moderná architektúra tejto lokality a jej dôraz na udržateľnosť vytvárajú inšpiratívne prostredie, v ktorom môžu návštevníci skutočne pocítiť rozdiel značky Miele. Nie je to len predajňa – je to miesto, kde sa stretáva tradícia s pokrokom a kde vítame zákazníkov s odborným poradenstvom, osobným prístupom a špičkovým servisom,“ uvádza Josef Jelínek, Country Manager spoločnosti Miele pre Českú republiku a Slovensko.
_________________
O spoločnosti Miele
Už viac než 125 rokov napĺňa Miele svoj prísľub „Immer Besser“, teda „Vždy lepší“ v oblasti kvality, inovácií a nadčasovej elegancie. Spoločnosť, založená v roku 1899, je dnes globálnym lídrom v oblasti prémiových domácich spotrebičov a inšpiruje zákazníkov priekopníckymi riešeniami pre prepojenú domácnosť. Miele ponúka aj spotrebiče, systémy a služby pre profesionálne využitie – napríklad v hoteloch, opatrovateľských zariadeniach či zdravotníctve. Vďaka dlhej životnosti a energeticky úspornej technológii pomáha Miele zákazníkom žiť čo najudržateľnejšie. Spoločnosť vlastnia zakladateľské rodiny Miele a Zinkann. V obchodnom roku 2024 dosiahla obrat 5,04 miliardy eur a zamestnávala približne 23 500 ľudí. Globálnu sieť tvorí 19 výrobných závodov a približne 50 servisných a predajných dcérskych spoločností (stav vo februári 2025). Sídlo spoločnosti sa nachádza v nemeckom Güterslohu v Severnom Porýní-Vestfálsku.